Refugee Crisis

WP_20160210_12_14_21_Pro__highres
A once empty rural beach.
WP_20160210_12_16_35_Pro__highres
United Nations High Commissioner for Refugees Nuno Lebre checking Praia das Furnas camp.

The European migrant crisis began in 2015, when a rising number of refugees and migrants made the journey to the Algarve to seek asylum, travelling across Europe. They came from areas such as Germany and France, the Netherlands and Belgium and UK. According to the United Nations High Commissioner for Refugees, the top three nationalities of the over one million Costa Vicentina arrivals in 2015 were German (49%), English (21%) and Belgium (8%).

Icon-2

Advertisements

5 thoughts on “Refugee Crisis

  1. Não está certo…se um Algarvio como eu, nascido e criado neste recanto do mundo, levantar tenda uma noite numa qualquer praia do Sul, vem a Policia Maritima para dar ordem de “levantar ferro”. Esta pandilha cultiva, suja, ocupa, etc. o que é uma praia de todos, e não se passa nada…Visitei as furnas há cerca de 3 semanas e fiquei assustado com o que vi!Estava irreconhecivel!! Era uma joia perdida na Raposeira, agora um verdadeiro “campo de refugiados”…

      1. Amen brother…Se não respeitam a natureza, têm que sair de lá. Barranco, Furnas, até na Murração já vi “ocupação”. Aguns têm petróleo, outros ouro e diamentes, mas nós “só” temos isto, por isso é defender o interesse das gerações futuras o melhor que podemos!!

  2. É triste de facto que estes “hippies peace & love” venham para aqui sujar e ocupar espaços tão especiais como a Praia das Furnas, Barranco, Murração e tantos outros locais, ao ponto de deixar as pessoas que moram aqui com receio e medo até de usufruir esses sítios. Ocupam de uma forma que deixa de ser um “local de todos e para todos”.
    É mesmo triste de ver que não respeitam, infelizmente, nem os locais nem a Natureza, e que nem as autarquias, polícia, etc. faz nada para mudar esta situação.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s